Kost och träningsrutiner

Kost och träningsrutiner för att lyckas 2019

Kost och träningsrutiner 2019 – Det är då mängder med människor planerar att starta om.

Du har säkert varit en av dom som lagt nyårslöftet: detta år ska jag bli riktigt hälsosam!

Du planerar dina kost och träningsrutiner, men hur brukar det gå för dig?

Vad kan du göra för att lyckas denna gång?

Det ska vi gå genom här så häng med! 

På Ben och Jerrys hemsida så säger dom så här om nyårslöftet:

Det är den tiden på året igen, när vi alla lovar att inte göra saker som vi har gjort i 12 månader och som i allmänhet gör Januari lite tråkigare. Gäsp, eller hur? Här på Ben & Jerry, är vi stora fans av en av våra grundares favorit motto: “Om det inte är kul, varför göra det” Så istället för att ge upp något i år – här är 10 saker du kan lova dig själv att göra mer utav.

Så jag tänker att vi ska jobba åt samma håll som dom.

10 saker som vi kan göra lite mer av?

  1. Vi mjukstartar. Vi kan inte förändra allt på en gång. Det blir alldeles för mycket. En sak och en dag åt gången.
  2. Vi planerar in minimalt antal pass vi klarar av att utföra per vecka. Det kan då va pass hemma eller på gym. Så säg att du klarar du av två pass i veckan och du är bombsäker på det. Då startar du med det.
  3. Vardagsmotion, vi tänker på att röra på oss mer i vardagen helt enkelt. Vi tar trapporna istället för hissen. Vi rör på oss lite mer än det så kallade soffläget.
  4. Har du en familj så börja va ute lite mer med dom. Frisk luft har ingen dött av. Samt så ökar du din dagliga aktivitet lite när du leker med barnen. Du blir även populärare som förälder när du visar intresse för dina barn.
  5. Kosten. Du kan inte gå från att ha ätit som du gör till att börja äta grönsaker dagligen. Börja med ett par mål och försök hålla dessa. Sedan om du “fuskar” lite här och var ja det må ju va, men du har ju startat med ett par mål om dagen och det är bättre än inget. Med tid så utökar du dina rutiner och försöker bli lite bättre för varje dag.
  6. Ät saker du tycker om. Det blir enklare att få till hållbara rutiner kring det.
  7. Träna något du gillar och tycker är kul. Har du inget du gillar så prova på en massa då. Du kanske fastnar för nån träningsform.
  8. Lite fusk spelar ingen roll här och var. Det är vad du gör av totalen som spelar roll. Så bara för att du möter motgångar så betyder det ju inte att du ska lägga ner! Kämpa på istället!
  9. Ta med dig din partner, eller din vän och gör saker tillsammans.
  10. För att verkligen skaffa dig hållbara rutiner, och en hälsosam livsstil där inget uteslut, så rekommenderar jag dig starkt att köra Summer Shred 3. Då får du en grund som är stabil att stå på. Du får även grymma resultat på din fysik och ditt mående! Länk till paketet har du här: Summer Shred 3.

 

Vad behöver du då göra för att lyckas med dina kost och träningsrutiner?

Ja, planering och hårt jobb. Det går inte att komma ifrån det. Du vill säkert från den ena dagen till den andra ha jordens förändring men det funkar tyvärr inte så.

Möter du motgångar så ge inte upp. Ta lärdom av dessa! Får du pikar och påhopp för att du vill förändra din livsstil? Se det som motivation och inspiration. Du gör det du vill! Det är inte alla som vågar det! Så planera noggrant dina kost och träningsrutiner. Börja på en lagom nivå. Öka med tid och försök förbättra dina dagar lite i sänder.

Kost och träningsrutiner

 

Så för att sammanfatta detta:

  • Gör en plan
  • Börja lugnt
  • Se över befintliga rutiner och förändra lite åt gången
  • Ta lärdom av dina misstag
  • Ha karaktär och vilja
  • Anlita en expert som ger dig stöd och ett korrekt upplägg för just dig

 

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

19 + 15 =